TEMA 7: EL CONSUM I L'OCI EN EDUCACIÓ INFANTIL
En l'etapa d'Educació Infantil, assumim que el temps d'oci és tot aquell que queda lliure, però no hem d'olvidar el dret de tots els xiquets i xiquetes al descans i l'esparciment segons La Convenció dels Drets del xiquet de les Nacions Unides.
Respecte l'evolució del concepte d'oci a Grècia etimològicament procedeix de la paraula scholé que significa parar-se i es vinculava a la formació utilitària de la persona. En canvi a Roma es un temps de descans i recreació de l'esperit, que es fa necessari després del treball per a recuperar-se un mateix. També hi trobem el Cristianisme Primitiu on feien activitats dirigides cap a la salvació. A l'Edat Mitjana hi predominava el descans i la diversió i per últim, al Renaixement hi destava l'oci cavalleresc. A partir de la Revolució industrial, el concepte d'oci es relaciona estretament amb el de consum, fet que s'accentua des de la II Guerra Mundial.
Els xiquets han de dispossar de temps lliure per a ells i no tot siga col·legui, activitats xtraescolars, deures...Com diu als apunts el joc hauria de ser la seva principal preocupació, de vegades els pares tenen una vida molt extressant i amb molt poques hores per als seus fills i es pensen que la millor opció es portar-los activitats fins al punt que els nens ixen de l'escola, van anglés, a gimnasia rítmica, etc i no els deixen disfrutar i viure, la qual cosa fa també que no puguen descansar com toca.
Els activitats extraescolars són constructives quan aquestes són voluntàries, és a dir, els xiquets i xiquetes estan dispostos/és a realitzar-els. A través d’aquestes, és relacionin creant xarxes de suport i suposen estructuració, organització, esforç i desafiament.
El temps lliure i d'Infancia te 3 "D"
-DESCANS
-DIVERSIÓ
-DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT
En les dos últimes dècades, el consum digital ha passat a aparéixer amb força entre l'oci dels més xicotets. S'estan creant noves formes de relacions personals. Principalment la telivisió, la qual cosa ha augmentat el nombre de canls infantils, les descarreges d'Internet, videojocs, consoles...
A Espanya després del 1970 s'entén el concepte d'oci com la preparació dels xiquets i xiquetes, participant en activitats i experiències gratificants.
A través de l’Educació de l’oci, els xiquets i xiquetes adquireixen coneixements i valors, i desenvolupen destreses per a millor la seua qualitat de vida. A més, inclou una gran aportació d’experiències pedagògiques i recreatives per a un aprofitament afectiu.
Els espais d’oci infantil són l’escola/centri, la casa i centris d’oci limitats. Per tant, els nens/és han de disposar de diferents espais d’oci com són aquests per poder descansar, divertir-s'i gaudir del seu temps lliure.


Comentarios
Publicar un comentario