TEMA 5: EL TEMPS EN EDUCACIÓ INFANTIL

El tema 5, tracta de com treballar el temps en Educació Infantil. El temps és un concepte que dóna sentit a l'ensenyament de la història, és un espai entre un canvi i un altre. Amb això, es treballa la noció del temps i les característiques de cada època. És tracta d'un concepte difícil de definir i concretar.


Les mesures de temps que es poden treballar a l'aula són:
- Dia i nit
- Hores, minuts i segons
- Setmanes, mesos i anys


Segons Piaget hi ha tres tipus de temps:Per a Jean Piaget, el temps viscut és correspon amb els freqüencies i ritmes, el temps percebut amb el passat, present i futur i el temps concebut amb la simultaneïtat i duració. Els teories de Piaget, encara que vàlides en part, són insuficients.
Per altra banda,Calvani defèn que la incapacitat dels xiquets/és en la percepció de l’ordre narratiu dels relats, no és sempre certa. La incomprensió històrica no és tant una incapacitat dels xiquets/és, sinó una carència d’informacions i de la manera d’elaborar-els. En canvi per a Egan, cal tindre en compte la imaginació i la fantasia dels xiquets en la seua percepció del temps.


Abans dels 2 anys, tenen un sentit temporal, pareixen comprendre la paraula “llaura” i comencen a usar hui. Durant els 2-3 anys, usen expressions temporals de l’àmbit familiar i distingeixen present i passat en el marc del dia, presentant una organització del temps en esquemes sociofamiliars. Durant els 3-4 anys, entenen els duracions com tota la setmana i anys, usin be els temps verbals del passat, present i futur i palmegen ritmes senzills. Dels 4 als 5 anys, coneixen la seua edat i saben si és al matí o a la vesprada. Comencen a contestar usant abans i després, resolen problemes físics i comprenen els primeres simultaneïtats. Per últim, dels 5 als 6, comencen a preguntar-es quan succeiran els cuses, sap en quin dia de la setmana és troba, és conscient del passat “abans que nasquera” i sap ordenar els moments d’una narració.

He d'afegir que també vam relacionar aquest tema amb una eixida el dia 4 d'Abril. Enaquest cas va ser una eixida al Laboratori de Climatologia de la Universitat d'Alacant. Durant la visita vam conèixer els característiques de l'edifici i ens van mostrar diferents instruments de mesurament: anemòmetre, pluviòmetre, baròmetre...





Aquesta eixida en va pareixer bastant interesant ja que ens vam asabentar de moltes coses que abans no hi sabiem,com per ejemple els diferents parells de mesurament; el senyor de la caputxa que amb el pèl de la crinera de cavall a detectar la humitat és licitació la caputxa.

Una pràctica que hi vam realitzar amb els nostres respectius equips va ser una line del temps adaptada al 2n cicle d'Educació Infantil.



Comentarios

Entradas populares de este blog

TEMA 3 i 4: L'ESPAI EN L'EDUCACIÓ INFANTIL I AMB LA PSISCOMOTRICITAT

TEMA 6: L'ART EN EDUCACIÓ INFANTIL

INTRODUCCIÓ