TEMA 1: ANÀLISI DEL CURRICULUM
La legislació actual dins de l'etapa de 0 a 6 anys en la qual és defineix l'educació infantil són a la Comunitat Valenciana:
Decret 37/2008, de 28 de març, del Consell, pel qual s'estableixen els continguts educatius del primer cicle de l'Educació Infantil a la Comunitat Valenciana (D.O.G.V. núm. 5734 de 3 d'abril de 2008)
Queda emmarcat com ja hem dit en l'entrada anterior en l'Àrea de l'Entorn Físic (Medi físic, natural, social i cultural) i aquesta format per tres arees ;
1. Coneixement de si mateix i autonomia personal
2. Coneixement de l'entorn
3. Llenguatges: comunicació i representació
És concep d'una forma oberta, gran rellevancia als teories de l'Escola Nova --> Freinet i Decroly.
Hi ha quatre fonts del curriculum; Font soci-cultural, Font epistemològica, Font pedagògica, i Font psicològica.
Aquesta normativa i legislació, dins de la Comunitat Valenciana representin el marc general, sent el primer nivell de concreció curricular. Més avant és desenvolupa un segon nivell de concreció curricular dins de cada centre a través dels Projectes curriculars de centre/etapa. Per últim el tercer nivell de concreció curricular és centra en l'aula amb els Programacions d'Aula elaborades per cada docent en el seu curs.
S'estructura en dues cicles; el 1r dels 0 als 3 anys, el 2n dels 3 als 6.
L'objectiu del primer cicle és contribuir a desenvolupar en els xiquetes i xiquets els capacitats que els permeten:
- Conèixer el seu propi cos i el dels altres, els seues possibilitats d'acció i aprendre a respectar els diferències.
- Observar i explorar el seu entorn familiar, natural i social.
- Adquirir progressivament autonomia en els seues activitats habituals.
En el segon cicle, a més dels objectius del cicle anterior, s'estableixen:
- Conèixer i respectar els dues llengües de la Comunitat Valenciana i ampliar l'ús del valencià en totes els situacions.
- Descobrir l'existència d'altres llengües en la UE i iniciar el coneixement d'una d'dobles eles.
- Conèixer i apreciar els manifestacions culturals de l'entorn, mostrant interès i respecte. Conèixer i respectar altres cultures.
- Valorar els manifestacions artístiques.
- Conèixer el seu propi cos i el dels altres, els seues possibilitats d'acció i aprendre a respectar els diferències.
- Observar i explorar el seu entorn familiar, natural i social.
- Adquirir progressivament autonomia en els seues activitats habituals.
En el segon cicle, a més dels objectius del cicle anterior, s'estableixen:
- Conèixer i respectar els dues llengües de la Comunitat Valenciana i ampliar l'ús del valencià en totes els situacions.
- Descobrir l'existència d'altres llengües en la UE i iniciar el coneixement d'una d'dobles eles.
- Conèixer i apreciar els manifestacions culturals de l'entorn, mostrant interès i respecte. Conèixer i respectar altres cultures.
- Valorar els manifestacions artístiques.
Per a recalcar més en la legislació de l'etapa i coneixer en profunditat les fonts del curriculum, vam desenvolupar la priemra pràctica amb grup (Sara Ferrer i jo) d'un mapa conceptual però utilitzant l'aplicació del programa Mindomo.
En la mateixa pràctica vam elaborar un presentació amb genial.ly, en la qual teniem que elaborar una unitat didàctica. En el nostre cas, la que vam escollir va ser "Mengem com cal, creixem com a gegants".
Altre aspecte a destacar de l'assignatura es que ens van propossar durant el semestre fer varies eixides. Una d'elles va ser una visita al MUA el 9 de Febrer, una visita guiada que va resultar interessant. També, ens van presentar els activitats relacionades amb l'àmbit educatiu que és duen a terme per part del MUA. Activitats que és realitzen amb diferents temàtiques. En el museu és presentin visitis dinamitzades i tallers didàctics.
Al MUA hi havia una exposició de Arcadi Blasco que per falta de temps no vam poder dedicr-li tot el temps que haguerem volgut, ja que vam veure i per el que ens van dir que era molt bonica i especial.
Per acabr en aquesta entrada l'evaluació serà global continua i formativa.




Comentarios
Publicar un comentario